Covid-19

Försiktighetsåtgärder för allas säkerhet

Vi på Biljouren tycker att det är viktigt att ta vårt ansvar i rådande situation och hjälpa till att begränsa spridningen av Covid-19. Av omtanke om din och vår hälsa har vi tagit extra försiktighetsåtgärder för att ditt besök hos oss ska kännas så tryggt som möjligt oavsett om du behöver hjälp med däckskifte, leverans av bil, service eller reparation.

Vi följer utvecklingen och Folkhälsomyndighetens rekommendationer och uppdaterar försiktighetsåtgärderna löpande. Vi gör självklart vårt yttersta för att förbygga och säkerställa våra kunders och medarbetares hälsa, samt att minimera oro och risk för smittspridning på vår anläggning.

Detta gör vi exempelvis genom att utöka våra städrutiner och ökar frekvensen för rengöring av bilarna på vår anläggning. I alla bilar som lämnas tillbaka efter ett verkstadsbesök, har vi rengjort ratt, dörrhandtag och andra hårda ytor som berörs.

Vi vill att du ska känna till att alla medarbetare som har minsta känning av sjukdomssymptom, stannar hemma. Syftet är att värna om våra medarbetares, anhöriga och kunders hälsa, samt eventuellt även bidra till begränsad smittspridning i samhället.

Alla våra medarbetare följer de riktlinjer som finns från Folkhälsomyndigheten för att i högsta möjliga mån undvika smittspridning.

Om du känner dig sjuk, med förkylnings- eller influensaliknande symptom, ber vi dig att kontakta oss före besöket. Vänligen ring din kontaktperson för att boka om, eller titta på en alternativ lösning för inlämning av fordon.

Här på vår hemsida hittar du kontaktuppgifter. Hör gärna av dig om du har några frågor!

Skulle öppettiderna ändras kommuniceras det via vår anläggnings webbplats och våra sociala medier.

Vi vill att du alltid ska känna dig välkommen hos oss.

Frågor och svar Biljouren och Covid-19

Är Biljouren öppet som vanligt?

Vi kommer under v.15 samt v.16 stänga kl 16:00, dock ej Skärtorsdag då vi stänger 14.00 sedan hoppas vi att vi kan hålla öppet som vanligt igen och välkomnar alla våra besökare. Självklart litar vi på att alla tar ett eget ansvar och inte kommer till oss om man känner sig sjuk. Vi tycker att det är viktigt att ta ansvar i rådande situation och hjälpa till att begränsa spridningen av Covid-19.

Hur arbetar Biljouren med att förebygga smittspridning?

Vi undviker att samla större antal människor hos oss. Till våra anställda har vi daglig information om rutiner kring hygien och andra praktiska åtgärder för att undvika smittan bland personal och kunder. Vi har utökat städningen på hela anläggningen.

Kan jag komma i kontakt med Biljouren utan att besöka eran anläggning?

Självklart, tillgänglighet är viktigt för oss på Biljouren för att kunna möta våra kunders frågor.

Du når oss på biljouren@biljouren.se eller tel 08-540 850 00.

Försiktighetsåtgärder

Det viktigaste är att fokusera på att minska risken för smittspridning. Därför har vi tagit fram ett antal praktiska åtgärder som kan hjälpa dig som kanske känner en viss oro för att komma till oss.

  • Vi sätter in extra städning på vår anläggning/ar
  • Vi välkomnar dig till anläggningen men vi skakar däremot inte hand
  • Våra servicetekniker samt skadetekniker använder skyddshandskar samt täcker över ratt, golv, vxl spak och säten i bilen.

Hantering av bilnycklar

Du som ska lämna bilnyckel i samband med verkstadsbesök eller däckbyte kan lämna din nyckel i vårat nyckelinkast. När du ska få tillbaka din nyckel kan du ringa din servicetekniker, så får du din nyck- el på parkeringsplatsen och slipper gå in på anläggningen.

Hämtning av bil

Om du ska hämta ut din bil som du har haft på service/reparation så får du all information via telefon och vid önskemål video. Betalning kan även den ske på distans samt all tillhörande dokumentation kan mailas.

Viktigt med fortsatt service av din bil

När det gäller service eller reparation av bil är det svårare att utföra arbete om vi inte får in bilen i vår verkstad. Vi har även möjlighet att hämta och lämna din bil hemma om så önskas. Du kan alltid kontakta oss för att boka om inbokade besök. Det vi tror är viktigt för dig som kund är att ha koll på vad som gäller om man inte utför sin service enligt plan. Det kan eventuellt påverka din garanti eller försäkring på bilen.

Har du frågor kring våra rutiner, eller förslag på hur vi kan göra mer för att öka tryggheten i vårt möte med dig?

Välkommen att kontakta oss